Purpose-driven sensibiliseringscampagne voor de Belgische federatie van de fitness en wellness-sector
Persbericht – Social media video – krantenadvertentie – digitale advertentie
De coronapandemie drukte ons met de neus op de feiten: zwaarlijvigheid houdt grote gezondheidsrisico’s in. Daarom schakelde Fitness.be Blown Away in om België wakker te schudden en het probleem au sérieux te nemen.
De centrale vraag: Hoe laten we mensen meer bewegen en gezonder leven, ook tijdens de coronacrisis en lockdown? Blown Away en Fitness.be gingen daarvoor terug naar de basis – de purpose.
In een confronterende video gaven we het woord aan professor Guy T’Sjoen en toonden we beelden van een revaliderende coronapatiënt. We gaven daarnaast ook ruimte aan inspirerende shout-outs van een diverse groep sportievelingen. De keuze voor de combinatie awareness en fun factor was heel bewust.
De slogan Wie gezond is heeft 1.000 wensen, wie ziek is maar 1 gebruikten we om te sensibiliseren en toch iets positiefs uit deze crisis te halen.
We ontwierpen en publiceerden een digitale ad en een krantenadvertentie met QR-code. Wie die code scande, kwam terecht op de video. Ook het persbericht was van onze hand.


